Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nordiskt biluppdrag till Abby Norm

Publicerad: 9 februari 2011, 14:06

Abby Norm blir hyrbilsföretaget Holiday Autos nya nordiska reklambyrå. Det står klart efter en pitch där Abby Norm gick segrande.


Ämnen i artikeln:

Andreas Morne

Foto: Holiday Autos

Holiday autos  är världens största hyrbilsförmedlare med biluthyrning i 80 länder. Tidigare har man gjort all kommunikation inhouse, men nu väljer man alltså för första gången en reklambyrå att samarbeta med.

– Tidigt 2000-tal hade vi hjälp av en produktionsbyrå, så det här blir första gången vi väljer en reklambyrå som fast partner, säger  Anna Madsen, nordisk marknadschef på holiday autos till Resume.se.

Det var efter en mindre pitch med 4-5 byråer som valet föll på Abby Norm.

– Vi såg att de dels har alla delarna inhouse när det gäller produktion, de är stora och duktiga digitalt, vilket är mycket viktigt för oss då vi lägger största delen av vår marknadsföring digitalt.

Holiday Autos jobbar nordiskt, men huvudkontoret är i Stockholm. Nästa kampanj väntas komma ut vecka 11.

Andreas Morne, vd på Abby Norm:

– Holiday autos är ett välkänt internationellt varumärke som är marknadsledare inom sin kategori och vi ser fram mot att hjälpa dem bli ännu starkare i Norden.

Abby Norm har kunder som Boxer, Hemnet och Compricer. Enligt sin hemsida har reklambyrån 15 anställda.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Andreas Morne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.