Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Norge och Sverige i reklamallians

Publicerad: 25 november 2014, 13:12

Calle Ericsson.

Foto: Andreas Elgstrand.

Content marketing-byrån Appelberg inleder ett partnerskap med norska Metro Branding. – Jag har haft kontakt med några andra byråer i Norge tidigare men vi och Metro Branding delade många värderingar och åsikter. Vi passar ihop, säger Calle Ericsson, vd på Appelberg.


Ämnen i artikeln:

Appelberg

Alliansen ska ha bildats som ett led i att kunderna blir mer internationella.

– Vi har träffats några gånger och pratat om vi hur ser på marknaden och kommit fram till att kunderna blir mer internationella. Därför såg vi fördelar med att samarbeta kring uppdrag som kan bli gränsöverskridande, säger Calle Ericsson.

Mer specifikt kommer samarbetet att innebära ett utbyte gällande kompetens byråerna emellan.

– Dessutom hoppas vi att vi ska kunna pitcha tillsammans med Metro Branding på uppdrag som inte bara rör Sverige utan också Norge och övriga Skandinavien. På så vis blir vi starkare, säger han.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Appelberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.