Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Norges bästa reklamfilm

Publicerad: 2 februari 2009, 07:10

McCann gör bästa reklamfilmen i Norge. Åtminstone om norrmännen själva får bestämma. I lördags vann byrån publikpriset Gullfisken för andra året i rad med en film för Netcom.


I lördags var det reklamfilmsgala hela kvällen när norska TV2 delade ut priset Gullfisken. Under året utser en jury en vinnare, en Silverfisk, varje månad men under finalen är det tv-tittarna som röstar.

Förra året vann McCann med Lommeringer, om en man som av misstag ringer upp sig flickvän när han gullar med sin hund, för Netcom som är TeliaSoneras norska dotterbolag.

I år var den norska reklambranschens favorit McCanns Futball för StatoilHydro. Men filmen kom inte ens till final.

I stället var det Kua av McCann som fiska hem Gullfsken. Filmen ingår i samma kamapanj som Lommeringer, använder sig av exakt samma koncept, samma kreatörsteam och Aksel Hennie regisserade både i år och ifjol.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.