Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Norr gör marknadssatsning – släpper första reklamkampanjen

Publicerad: 16 Januari 2019, 11:59

Den svenska naturdrycken Norr har det senaste året etablerat sig i flera butiksskedjor. Nu lanserar man sin första reklamkampanj, framtagen av bolagets inhouse-avdelning.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Under förra året etablerade sig Norr hos butikskedjorna Pressbyrån, 7-Eleven, Ica och Hemköp. Totalt har man sålt cirka 500 000 flaskor av drycken. Nu gör man en marknadssatsning och lanserar sin första nationella reklamkampanj.

– Vi är väldigt stolta över vad vi lyckats åstadkomma under vårt första år och ser fram emot 2019 och de aktiviteter vi planerat säger Adriano Sannelli, vd på The Norr Company. Med bred distribution på plats och en ordentlig satsning på marknadsföring hoppas vi ta en ordentlig position på svenska dryckesmarknaden.

Kampanjen är framtagen av bolagets inhouse-avdelning och kommer att visas i TV4, online och i sociala medier.

– Vi som grundat bolaget har jobbat som entreprenörer större delen av våra yrkesverksamma liv och vi ville nu göra skillnad på riktigt! Vi tror att det är de kommersiella krafterna som kan göra just detta! Uttorkning är en stor dödsorsak bland små barn runt om i världen på grund av de sjukdomar bristfällig hygien orsakar. Har vi möjlighet att motarbeta det ska vi självklart göra det, säger Christian Nordenborg, en av grundarna på The Norr Company.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.