Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Norrlands Guld med spelande affisch

Publicerad: 3 Juli 2013, 09:57

Genom ett integrerat samarbete mellan Norrlands Guld och Spotify kan Way Out West besökare nu göra egna skräddarsydda och musikspelande affischer. – Festivalbesökarna får möjlighet att skräddarsy sin egen pepp inför festivalen, säger Stedan Garvander, brand manager på Norrlands Guld


Ämnen i artikeln:

StarcomSpotifyDigitasFacebookNorrlands GuldWay Out West

Istället för att nöja sig med en vanlig festivalaffisch uppmanas nu Way   Out West besökare av Norrlandsguld och Spotify att göra egna affischer   som dessutom ska musiksättas.

Det ska ge besökarna en chans att visa   vilka artister de helst lyssnar på under festivalen. Tjänsten som är ett   integrerat samarbete mellan Norrlands Guld och Spotify och lanserades i   måndags på Facebook. Det är en fortsättning på ett liknande samarbete   från i fjol.

– Vi skapade ursprungligen en tjänst på Facebook   där man kan skapa sin egen Way Out West-affisch, som den skulle se ut om   du fick bestämma, förklarar Jacob Westermark, projektledare på   Digitas.

–Vidareutvecklingen är enkel, efter att skapat sin egen   affisch så skulle det vara kul att snabbt och enkelt kunna lyssna på   musiken också.

Stefan Garvander, brand manager för Norrlands Guld fyller i:
–   Genom den spelande affischen ger Norrlands Guld festivalbesökarna en   möjlighet att skräddarsy sin egen pepp inför festivalen och göra   upplevelsen mer personlig, ett sätt att vara sig själv för en stund helt   enkelt, säger han.

Festivalen Way Out West öppnar portarna den  8 augusti.

Kampanjen är skapad av Digitas tillsammans med medierådgivaren  Starcom och Nord Interactive, som står för teknisk produktion.

Alexandra Barganowski

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.