Reklam
Norrmejeriers kärleksförklaring till Norrland
Publicerad: 27 mars 2012, 20:41
Norrmejerier tar ett nytt reklamgrepp. Istället för bönder och kossor lyfter man nu fram Norrlands natur.
TM
Tero Marjamäki
I sju år har Norrmejerier haft ett reklamfilmskoncept där man besökt bönder och kossor på olika sätt, i ett dokumentärt tema.
Nu tar man ett nytt avstamp.
Till toner av Henrik Oja och Lovisa Nyström, som är en del av Annika Norlins Säkert! visar man nu upp norrländsk natur. Musiken är specialskriven av Henrik Oja och Mats Hammarström som båda är musiker och musikproducenter boendes i Umeå, och producerad av Second Home i Umeå
Budskapet i filmen är att "genom att handla lokalproducerade mejerivaror skapas fler arbetstillfällen, transportsträckorna kortas och landskapen hålls öppna".
Regissör är flerfaldigt belönade Gustav Johansson på Camp David.
– Vi har jobbat med bonden som ciceron i totalt nio filmer. I mätningar märker vi att budskapet har gått hem, norrlänningarna är med på tåget. Därför ville vi skapa en ännu närmare och mer emotionell kärleksförklaring till regionen vi försvarar och ytterligare en dimension i konceptet "Gör Gott". Vi vill nu också nå en yngre publik och där är musiken en viktig beståndsdel i kommunikationen. säger Tommy Gottberg, projektledare för Norrmejerier på John Doe Worldwide i en kommentar.
Arbetsgrupp:
Filmproduktionsbolag – Camp David
Regisör - Gustav Johansson
Producent - Rickard Edholm
Produktionsledare - Erik Torell
Musikproducent – Henrik Oja
Arbetsgrupp reklambyrå – John Doe Worldwide
Projektledare – Tommy Gottberg
Produktionsledare – Nicki Hallenberg
Art Director – Fredrik Blomberg
Copywriter – Henrik Åsis
Arbetsgrupp kund – Norrmejerier
Hanna Widding – Brand Manager
Victoria Lundqvist-Johansson – Marknadsområdeschef
Kristina Stjernspetz - Informationsansvarig