Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Norsk reklamfilm WPP-chefens favorit

Publicerad: 4 Mars 2013, 13:28

Martin Sorrells favoritreklam är norsk

Foto: Pontus Höök

När WPP -chefen sir Martin Sorrell skulle välja sin absoluta reklamfilmsfavorit blev det inte någon som producerats av hans stora byråer


Ämnen i artikeln:

WPP

Sedan mitten av 90-talet har Martin Sorrell varit en kraft att räkna med inom reklamvärlden. Hans bolag, WPP, sysselsätter 162 000 människor i 110 länder.

Men när han av Harvard Business Review blir ombedd att utnämna sin absoluta favorit bland reklamfilmer, tar han inte någon från hans stora byråer. Istället väljer han ut en norsk film från 2006.

Det är den norska byrån BTS United Oslo vars copywriter pål Sparre Enger och AD Thorbjørn Naug ligger gjort en film för språkkursföretaget Berlitz 2005.

– Den är hysteriskt rolig. Helt enkelt hysterisk, säger Martin Sorrell

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

WPP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.