Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Norwegian med nytt globalt koncept – världen har aldrig varit närmare

Publicerad: 24 Januari 2019, 13:24

Lågprisaktören Norwegians nya globala marknadskoncept vilar på ett stort utbud och att de låga priserna för världens medborgare närmare varandra.


Ämnen i artikeln:

NorwegianReklam

Sedan några år tillbaka har Norwegian utökat sina flyglinjer och destinationer enormt. I dag har lågprisaktören destinationer i alla världsdelar.

Den insikten har man valt att ta tillvara på i sitt nya globala kommunikationskoncept, ett koncept som tagits fram av den norska byrån Try.

– Vi ville göra en kampanj som påminner folk om att Norwegian ända sedan starten 2002 har gjort det lättare för alla att resa, oavsett storlek på plånboken. Idag, med över 150 destinationer, attraktiva priser och ständigt nya linjer så har världen aldrig varit mer tillgänglig, säger Stine Steffensen-Børke, Norwegians marknadsdirektör.

Målet med det nya konceptet är att öka varumärkeskännedomen på nya marknader samt att öka reslusten på de marknader där man redan är etablerade.

– Världen har ju faktiskt aldrig varit närmare än nu och det ville vi bokstavligen ha med i den här kampanjen. Vi ville illustrera det du ser, luktar och upplever när du är ute och reser och fånga semesterkänslan, säger Stine Steffensen-Børke.

Kampanjen kommer att rulla i 15 länder.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

NorwegianReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.