Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Norwegian väljer Garbergs

Publicerad: 14 Februari 2012, 11:44

Norwegian landar hos Garbergs.

Foto: Pressbild

Garbergs har vunnit reklamuppdraget för Norwegian. Därmed är samarbetet med Volt till ända. Nu ska flygbolaget börja prata mer om sina kvaliteter utöver lågt pris.


Ämnen i artikeln:

NorwegianVoltGarbergs

Först båtar. Nu flygplan. Garbergs vann nyligen reklamuppdraget för Tallink Silja, och i dag kan Resume.se berätta att de även ska ta hand om Norwegian, som efter en översyn beslutade sig för att byta byrå.

I år satsar Norwegian på att kommunicera mer kring sitt varumärke och de kvaliteter som bolaget besitter utöver bra erbjudanden och priser.

– Vi kommer inte att prata mindre pris och erbjudande, men vi kommer prata mer om produkten vi har. Wi-fi ombord på planen är ett sådant exempel. Men också att vi har en helt ny flygplansflotta vilket gör att flygupplevelserna är bättre än hos många andra bolag, säger marknadschefen Sara Camursoy.

Den första kampanjen som är sprungen ur det nya samarbetet kommer att dyka upp i slutet av Q1 enligt Norwegian. Till skillnad mot 2011 kommer bolaget att satsa på att synas i nationell tv. I fjol investerade de i reklamutrymme i lokal-tv, men eftersom de nu finns representerade i stora delar av landet är det motiverat med riks.

– Tv är intressant när man börjar prata nationell täckning, och vi kommer synas mer i tv i år, säger Sara Camursoy.

Men som tidigare kommer ett stort fokus också att ligga på digital närvaro eftersom majoriteten av all försäljning sker på nätet. I fjol investerade Norwegian drygt 36 miljoner kronor brutto i medieutrymme enligt Sifo RM, men i de siffrorna inkluderas inte internet.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

NorwegianVoltGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.