Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Norwegian: vi kommunicerar annat än Dreamlinern

Publicerad: 21 februari 2013, 10:19

Boeings problemfyllda Dreamliner. Här i Norwegians annons som gick i höstas.

När det nu står klart att Boeing inte kommer att kunna leverera Dreamlinerplanen till Norwegian, får flygbolaget ändra i sin kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Norwegian

– Dreamlinern var bara en av många försäljningsargument, säger Norwegians kommunikationsdirektör Sara Camursoy. Att vi flyger direkt och till så låga priser är också viktigt och det är det vi kommer att kommunicera under våren.

När Norweigan släppte sina billigaste biljetter till de nyöppnade linjerna till New York och Bangkok, var de nya Dreamlinerplanen från Boeing ett av försäljningsargumenten.

Biljetterna såldes i rekordfart och hela upplägget var en stor succé för flygbolaget. Men sedan började problemen. Planen har en tendens att börja brinna.

Samtliga Dreamlinerplan är belagda med flygförbud och Boeing har arbetat intensivt, men ännu förgäves, med att åtgärda problemen. Det betyder att Boeing inte heller levererar några plan.

Norwegians första plan skulle levereras i april, och den 30 maj skulle premiärflyget till New York lyfta från Oslo.

Hur Norwegian ska kampanja framgent vill Sara Camursoy inte berätta.

– Vi kommenterar inte några kommande kampanjer, säger hon.

För att tillfredaställa de passagerare som bokad sina resor just för att få flyga med Dreamlinern kommer, så snart det finns ett helt definitivt besked från Boeing, att erbjudas olika alternativ. Antingen får man boka av resan och få pengarna tillbaka eller så får man flyga på utsatt datum, men med andra plan.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Norwegian

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.