Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Norwegians nya Sverige-kampanj

Publicerad: 21 februari 2011, 13:43

I höstas gjorde reklambyrån Volt en kampanj som visade vad man kunde få för pengarna om man som kund valde att resa med flygbolaget Norwegian. Nu tar de konceptet och kampanjen vidare.


Ämnen i artikeln:

NorwegianVolt

Nu ligger dock fokus på billiga inrikesresor, istället för flyg över hela Europa som reklamen gällde då.

– Att jämföra priset på en flygresa med något många kan relatera till är ett enkelt och effektiv sätt att berätta hur billiga Norwegian faktiskt är. Eftersom det gällde resor i Sverige så valde vi att jämföra med saker som vi tycker känns väldigt svenska, säger Karl Andersson, AD på Volt, i ett pressmeddelande.

Kampanjen startar vecka åtta och kommer fram för allt att synas i TV.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

NorwegianVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.