Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nour el Refai stoppar mötessabotören

Publicerad: 25 april 2013, 16:14

Tillsammans med Svenska Möten har reklambyrån Le Bureau och produktionsbolaget Esteban gjort en serie filmer med komikern Nour el Refai i huvudrollen. Här vill man hjälpa företag att få ut mer av sina möten och konferenser.


Ämnen i artikeln:

Le Bureau

I november förra året vann Le Bureau mötesexperten Svenska Möten.  I filmerna får tittarna på tips och råd. Bekanta mötesteman som tas upp i filmerna är bland annat möblering, kroppsspråk, uppföljning, mötessabotörer och deltagande.

– I Sverige sitter folk i snitt cirka 25 procent av vår arbetstid i möten. Ett bra möte gör stor skillnad. Ett möte som inte är välplanerat och genomtänkt kostar väldigt mycket pengar. Vi vill med några enkla tips och idéer hjälpa företag, säger Lena Andersson, marknadschef på Svenska Möten.

Svenska Möten är både ett bokningsbolag och en medlemsorganisation för drygt 120 utvalda konferensanläggningar. Kunskapsbyggande är en central del av Svenska Mötens kommunikationsstrategi som tagits fram i samarbete med Le Bureau

– Vår målgrupp sitter ju i många möten. De kan förhoppningsvis känna igen sig när de ser filmerna och skratta till lite. Med filmerna vill vi på ett underhållande sätt bidra till att fler företag och organisationer får ut mer av sina möten och sin tid, säger Hjalmar Delehag, copywriter på Le Bureau.

Filmerna kommer att gå fram till november på TV4 News. De kan även ses på Svenska Mötens egna YouTube-kanal.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.