Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Novus marknadsför med mjuka värden

Publicerad: 1 november 2012, 10:59

Undersökningsföretaget Novus marknadsför sig med "mjuka värden bakom hårda siffror" i ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Novus

Undersökningsföretaget Novus arbetar inom opinion, marknad och strategi  med metoder som anpassas efter frågeställning och målgrupp. Nu går man  ut i en kampanj för att visa företagets värden.

– Vi ville visa kommunikationsbranschen vad vi verkligen står för. Många  tror att vi bara älskar siffror och stapeldiagram men det vi på Novus  verkligen brinner för är att förstå svaren och ännu mer människorna  bakom svaren. Först då kan man ta fram en relevant analys med verklig  affärsstrategiskt värde för våra kunder, säger Torbjörn Sjöström, vd på  Novus i en kommentar.

Det kommunikativa konceptet som har tagits fram för detta ändamål heter  "mjuka värden bakom hårda siffror" som publiceras i en annonskampanj i  branschmedia. På annonserna visas olika starka känslor som byggts upp av  siffror.

– Det är en utmaning att göra kommunikation för Novus för de kan ju mäta  precis allting! Konceptet handlar om det som Novus levererar:  undersökningar som visar vad folk verkligen tycker så vi är väldigt  nöjda med det, säger Fredrik Forsling på communitybyrån Special Branding  Projects.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Novus

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.