Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

NPP köper Cowboy

Publicerad: 23 April 2009, 08:34

NPP köper en majoritet i Cowboy, med kontor i Uppsala och Västerås.. – Vi ska utveckla vårt arbete med varumärkesbyggande kommunikation ytterligare, tillsammans med riktigt stora kunder, säger Mattias Bodin, vd på NPP Reklambyrå i en kommentar.


Mattias Bodin köper en Cowboy.

NPP förvärvar 60 procent av Cowboy. Enligt byrån innebär köpet  att NPP blir en av Sveriges större byråer med kontor i Örebro, Stockholm, Uppsala och Västerås
Cowboy  har 12 anställda och omsatte drygt 11 miljoner kronor under 2008. Byrån byter namn till NPP i samband med köpet.

– Med förvärvet får NPP drygt 45 anställda och blir representerade på fyra orter. Tillsammans fakturerade vi 45 miljoner kronor under 2008 och blir nu en av de större aktörerna i Sverige. Framför allt stärker vi vår position som en av de ledande byråerna utanför storstadsområdena, säger Mattias Bodin.

Cowboy har idag sex delägare, varav två huvudägare, där samtliga kommer att finnas kvar som både delägare och aktiva i bolaget, skriver bolaget i ett pressutskick.

– Vi har haft som ambition att utveckla byrån och NPP har samma syn som oss på reklam, kunder och arbetssätt. Fördelen med att bli en del av en större byråkonstellation som den här är att vi kan arbeta med större kunder och samtidigt utveckla befintliga kunder, säger Peter Jakobsson, delägare och vd för Cowboy.

NPP, som bland annat har lanserat Risifrutti, har idag kunder som Fonus, Funäsdalsberget, Nova Park hotellkoncern och Arbesko skyddsskor.
Cowboy arbetar med bland annat Nestlé HealthCare Nutrition, ABB, Mellanskog och Läkarmissionen.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.