Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Nu är vi bäst i världen"

Publicerad: 19 juni 2008, 09:52

Svenskarna i Cannes är bortskämda på sol och världsmästerskap. Bland de klarast lysande stjärnorna sällar sig Perfect Fools. Trötta och bakfulla sammanfattar de framgångarna. – Nu är vi bäst i världen.


Tony & Tony på Perfect Fools.

Perfect Fools är det digitala produktionsbolaget som ligger bakom Forsman & Bodenfors Grand Prix och guldet för Publicis San Fransiscos AAAtown.com.

– Vi är det produktionsbolag som har vunnit mest i Cannes i år. Vi är världsbäst, säger Tony Högqvist, cd och medgrundare till byrån.

Partnern Tony Sajdak inflikar:

– Vi hade sex nomineringar. Det slår inget svenskt produktionsbolag.

Perfect Fools har flugit it hela styrkan från de tre kontoren i Stockholm, New York och Amsterdam för att fira.

– Vi ägde MSN-festen igår, säger Tony Högqvist.

Som världsmästare ser de fram emot att stärka affärerna. Perfect Fools räknar med att omsätta 33 miljoner kronor 2008 och göra en vinst på 4 miljoner kronor.

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.