Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nu återvänder han till branschen

Publicerad: 11 Oktober 2010, 12:27

Nästan precis för två år sedan hoppade Johan Dannemann av från jobbet som vd och delägare på reklambyrån Ruth. Nu blir han tillförordnad varumärkeschef för Triss. – Jag började med att vara ledig ett år, 56 skiddagar den säsongen, säger Johan Dannemann till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Triss

Johan Dannemann. Foto: Pressbild.

Han lämnade Ruth efter sju år då han hamnat i konflikt om företagets fortsatta utvecklingen med de övriga i ledningen.

Johan Dannemann började med att ta ledigt ett år efter det.
– Jag tog en ordentlig timeout.

Därefter gick han in i olika projekt för att få bättre grepp om den digitala delen av branschen.
– Jag har hoppat in i olika startups framförallt en som handlade om globala prisjämförelser som heter Uniprice.

Nu är han tillbaka som tf varumärkeschef på Triss.
– Jag fick en förfrågan av Svenska Spel i somras. Det var för kul för att låta bli.  Jag har jobbat med Keno tidigare, filmerna med gotlänningarna och även gjort reklamer för Lotto så det spelade in när de valde mig.

Jobbet nu blir att se över hur Triss ska utveckla sitt varumärke, om ungefär ett halvår kan det bli dags för en ny kampanj.

– Det är ett otroligt uppskattat varumärke. Nästan alla gillar Triss så det är en stor utmaning.

Ove Gustafsson


Ämnen i artikeln:

Triss

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.