Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nu blir kampanjytorna dejtingannonser

Publicerad: 8 juli 2015, 13:45

Moodgallerian agerar kärlekskonsult

Gallerian Mood gör kampanjytorna till dejtingannonser. Människorna i reklamannonserna kommer inte vara av modeller, utan fyra Stockholmssinglar.


Ämnen i artikeln:

Volt

Det är i samband med Moods höstkampanj som kampanjen görs. I tisdags uppmanade gallerian människor på Facebook att ansöka om att få vara med i kampanjen under parollen "Single and ready to fall".

Volt, som står bakom kampanjen, meddelar att de hittills har fått 42 ansökningar.

– Vi är positivt överraskade, säger Maria Sandberg, projektledare på Volt, och fortsätter:

– Mood har många varumärken i huset – vissa mer kända än andra. Det är svårt att förmedla att en galleria har så mycket känsla som Mood har. Vanliga modekampanjer engagerar inte folk i någon högre utsträckning, men vi ville skapa något annat.

Singlarna kommer att vara synliga i digitala filmer och tunnelbaneserier. Filmerna släpps vecka 38 och tunnelbaneserierna blir synliga under vecka 40.

– Stockholm är världens singeltätaste stad och under hösten är det många som verkligen vill träffa någon. Därför ska Mood hjälpa till och förmedla kärlek, säger Maria Sandberg.

Men kommer ni lyckas med det då?
– Det är vad vi hoppas och vi tänker göra någon form av uppföljning. Tanken är att vi, utöver de fyra vi lyfter, kommer ge fler möjligheten att hitta kärleken via kampanjens hashtaggar.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.