Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 februari 2015, 08:54
Facebook har haft en rejäl tillväxt på annonsmarknaden.
Facebook har de senaste åren kämpat för att stärka sin ställning på den digitala annonsmarknaden. Slitet ser ut att ha gett effekt. Nu skriver bolaget på sin egen Facebook-sida att man har över två miljoner aktiva annonsörer.
Ämnen i artikeln:
FacebookStämmer uppgifterna har det sociala nätverket haft en ordentlig tillväxt av annonsörer. För knappt två år sedan hade man hälften så många annonsörer, skriver di.se. I synnerhet är det små och medelstora företag som tillkommit.
Siffran tillkännagavs i anslutning till släppet av appen Ads Manager som ska hjälpa annonsörerna att optimera sina Facebook-kampanjer via mobilen. I appen kan annonsörerna bland annat få hjälp med att marknadsföra sina annonser och anpassa budgeten efter resultatet, men också skapa helt nya annonser.
De senaste åren har Facebook lanserat flera verktyg för att ge sina kunder bättre publikdata och utvecklat avancerade inriktningsalterativ för annonsörerna.
Ämnen i artikeln:
Facebook