Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 augusti 2010, 11:09
Krogar, butiker och utseende betygsätts på nätet. Nu är det reklambyråernas tur att bli bedömda.
Allt betygsätts på internet. Från artiklar till krogar, folks utseende till dvd-filmer.
Nu ska även reklam- och pr-byråer bli betygsatta.
Sajten heter Marmaloo och bland grundarna finns folk från byråer som Organic/Moxie, Publicis, ZenithOptimedia och nätmäklaren E Trade.
Idén är att bli en avgörande informationskälla för de som söker efter ny byrå.
Ännu så länge är Marmaloo en betaversion men idén är att folk från företagens marknadsavdelningar, som jobbar med och anlitar kommunikationsbyråer, ska betygsätta byråerna utifrån olika kompetenser. Marmaloo sammanställer sedan omdömena och räknar fram ett betyg.
Än så länge har ytterst få betyg blivit satta och omdömena är ofta ” All went well!”