Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nu kan du hångla tredimensionellt

Publicerad: 5 februari 2009, 07:22

3D-reklam fick sitt genombrott vid Super Bowl i helgen. Och nu har Procter & Gambles tandkräm Crest lanserat en 3D-sajt där man kan kyssas i tre dimensioner.


Filmbolaget DreamWorks och Pepsi fick mycket uppmärksamhet för sina reklamfilmer i 3D under fotbollsfinalen. Åtminstone för tekniken, innehållet sågades däremot, som bland annat danska Colorcode 3-D varit med och utvecklat.

Men det var bara början. Nu har tandkrämsvarumärket Crest låtit Digitas och produktionsbolaget Luxurious Animals utveckla sajten Kissmein3d.com . Sajten marknadsför Crest tandblekningsteknik Whitestrips.

Till skillnad mot Pepsi-filmen under Super Bowl handlar det inte enbart om 3D-effekter utan finns en idé och ett upplägg bakom sajten.

Besökaren kan välja att kyssas med Olivia eller Fernando och klicka för o det ska vara steamy eller candy. Oavsett blir det givetvis mycket såpbubblor, fjärilar och andra 3D-vänliga effekter.

När hånglet är över tar Olivia och Fernando bort sina tandblekningsremsor de har haft på tänderna hela tiden.

– Whitestrips idé är att ge människor självförtroendet att le, säger Heath Rudduck, kreativ chef på Digitas till Brandweek .

Flera stora filmprojekt är på gång i USA. Bland annat håller Titanicregissören James Cameron på med en 3D-film.

– Vi har noterat att det händer mycket med 3D och det är en relevant trend att hänga på. Vi tror att vi framhålla vår produkts fördelar på ett bra sätt, säger en Crestrepresentant.

Sajten är till sin fördel med 3D-glasägon men webbhånglet fungerar även i 2D.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.