Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nu kan du kasta skit på nya Skoda-modellen

Publicerad: 23 September 2014, 09:54

Skoda tar skit.

Med start i dag kommer man kunna kasta skit på nya Skoda Octavia Scout. DDB Stockholms nya kampanj för biltillverkaren bygger på budskapet "Byggd för att ta skit".


Ämnen i artikeln:

B-ReelDDBOlle LangsethSkoda

Som ett udda märke från Tjeckien har Skoda blivit bespottade genom åren. Nu lanserar man dessutom sin nya robusta 4x4-kombi Octavia Scout, en bil som praktiskt taget är byggd för att ta rejält med skit på dåliga vägar i skog och mark.

”Byggd för att ta skit” är följaktligen det övergripande temat i lanseringskampanjen av nya Skoda Octavia Scout. Centrum för kampanjen är ett event som sänds live på en sajt, där besökarna istället för att kasta skit på folk digitalt kan göra det på sajten.

Det digitala skitsnacket omvandlas därefter till riktig skit i form av lera som kastas på bilen. Närmare fem ton skit kan komma att kastas med hjälp av den särskilt konstruerade "skitkastarmaskinen".

– Till skillnad från människor är nya Octavia Scout byggd för att ta skit. Så i stället för att kasta skit mot varandra på nätet kan man kasta det på bilen, säger Anders Bergman, Sverigechef för Skoda i ett pressmeddelande.

Vem som helst kan kasta skit på bilen från och med i dag fram till på torsdag, då en utvald konsult kommer se om bilen klarat provet genom att försöka köra iväg med den. Förutom att kanalisera sitt gnäll kan man även utforska bilens funktioner och prestanda på sajten.

– Skoda har aldrig haft problem med att ta lite skit, och det blir särskilt tydligt i denna kampanj, säger Olle Langseth, copywriter på DDB Stockholm i en kommentar.

Kampanjen går i tv, utomhus och bannerannonsering. Produktionsbolag för kampanjen är B-Reel som stått för både digitalt och TVC.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

B-ReelDDBOlle LangsethSkoda

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.