Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 november 2015, 11:15
Såhär såg det ut för Snapchat-användare i USA i helgen.
Foto: Snapchat
Twentieth Century Fox är det första företaget att köpa reklam i nya Snapchat Lenses. Användare som tog selfies under Halloween kunde se företaget promota sin nya film.
Det var i lördags som Snapchats nya annonsformat Sponsores Lenses hade premiär i USA. Filmjätten Twentieth Century Fox gjorde reklam för filmen The Peanuts Movie som har premiär den 6 november. När användarna tog selfies via Lens-funktionen, som Resumé tidigare rapporterat om, så kunde de välja att lägga till ett filter markerat som sponsrat.
Snobben är den framträdande karaktären i The Peanuts Movie och visade sig i ett hörn på selfisarna, skriver Adweek. Dessutom kunde popcorn strömma ut ur munnarna på användarna, likt funktionen att ”spy regnbågar”.
De företag som vill annonsera via Snapchat Lenses får betala dyrt. Enligt Financial Times ska formatet kosta 750 000 dollar, vilket motsvarar cirka 6,3 miljoner kronor – under en dag. Då når man hela användarbasen under högtidsdagar såsom Halloween och Thanksgiving under 24 timmar. En vanlig dag ska formatet kosta 450 000 dollar, motsvarande 3,8 miljoner kronor.