Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nu kopieras Acnes succékampanj

Publicerad: 3 Maj 2010, 06:16

Acnes bilskrotskulptur har blivit världsberömd. Nu kommer efterföljarna.


Ämnen i artikeln:

FlygbussarnaAcne

Isrealisk bilskulptur.

När Acne buntade ihop 50 bilar till formen av en buss och placerade den vid E4:an åt kunden Flygbussarna gav det genklang över hela världen.

Och nu har Acne inspirerat kollegor i Israel. Y & R Interaktiv i Tel Aviv har samlat 80 bilar som varit inblandade i trafikolyckor och svetsat samman fordonen till en 20 meter hög butelj som placerats bredvid Israels mest trafikerade korsning.
På etiketten står det “Don’t drink and drive”.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FlygbussarnaAcne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.