Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nu lanserar MP och KD sina valaffischer

Publicerad: 29 Juni 2018, 11:56

Kristdemokraterna och Miljöpartiet släpper nu sina valaffischer inför valet 2018.

Foto: Montage/Pressbilder

Partierna rustar nu inför valet 9 september. I samband med detta släppar man sina obligatoriska valaffischer. Först ut är MP och KD.


Ämnen i artikeln:

MiljöpartietKristdemokraternaValet 2018ReklamKampanjValkampanj

Om bara några månader kommer svenskarna leta sig till vallokalerna för att rösta på vilka de vill ska styra Sverige. Under Almedalsveckan kommer politiker arbeta hårt för att få fram sin politik och få fram sitt budskap. Det budskapet genomsyras nu i två partiers valkampanjer - MP och KD.

Kristdemokraterna släpper valkampanjen "Du ska kunna lita på Sverige". Budskapet ska genomsyra de frågor som KD tycker är allra viktigast inför valet 2018: Vården, äldrefrågorna och tryggheten.

– Nu sviker välfärden de allra mest utsatta. Vårdköerna växer, äldre får inte plats på äldreboende och brottsoffer får inte upprättelse. Människor kommer inte in i samhällsgemenskapen. Detta måste vi ändra på, säger KD:s partiledare säger Ebba Busch Thor i en kommentar.

KD har även tagit fram en AR-app som gör att valaffischerna får rörlig bild och ljud när man håller mobilen framför affischen.

Och Nu Nu Nu Nu Nu Nu släpper även Miljöpartiets sin valkampanj som sätter klimat- och milöfrågan i centrum.

– Det är nu vi måste genomföra alla de förändringar som världen behöver. Det är nu vi måste ställa om. Det är nu vi måste satsa på reformer som verkligen gör skillnad. Det är helt enkelt Nu, säger MP:s språkrör Isabella Lövin.

Nu är en referens till MP:s sex nya valaffischer som alla har samma korta budskap: "NU", och handlar om saker som sker runt omkring oss. Bilderna berättar en story som sedan kompletteras med filmer om händelsen.

MP:s valkampanj är framtagen tillsammans med Bloomy.

Här kan du se Miljöpartiets och Kristdemokraternas kampanjfilmer:

Alex Hartelius


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.