Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nu ska de sälja över hela landet

Publicerad: 30 januari 2015, 09:58

Visual Arts skärm på Trafikverkets plattform.

Visual Art och Jernhusen Media vinner Trafikverkets stora upphandling av utomhusskärmar på landets tågstationer. Avtalet är värt minst 20 miljoner kronor per år.


Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaTrafikverket

Resumé har tidigare rapporterat om Tafikverkets stora upphandling för 73 tågstationer runt om i landet. Nu är den avslutad, och vinnande ur striden går Jernhusen Media tillsammans med Visaul Art. Kontraktet innehåller ett garantibelopp på 20 miljoner kronor per år fram till år 2022, med en möjlig förlängning i ytterligare tre år.

– Vi är enormt glada över förtroendet. Tillsammans med de befintliga ytorna på våra egna stationer kommer våra analoga och digitala reklamserier att bli ännu mer effektiva för annonsörerna, säger Tomas Nodbrink, tf chef på Jernhusen Media i ett pressmeddelande.

Genom samarbetet med Visual Art distribuerar och säljer de nu digitala reklamytor på plattformar över hela landet. De nya ytorna kommer att etableras succesivt från och med april.
– Digital utomhusreklam är framtiden och vår ambition är att leda den utvecklingen, så vi är mycket glada över samarbetet med Jernhusen Media och Trafikverket, kommenterar Hoss Khosravi, affärsområdeschef på Visual Art.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaTrafikverket

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News