Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nu ska han höja kreativiteten

Publicerad: 29 maj 2008, 12:22

Göran Åkestam blev i konkurrens med bland annat Michael Storåkers årets reklamchef.  I intervjun med Viggo Cavling på scenen avslöjade han att han ska anställa två Berghselever till sin framgångsrika byrå.


Göran Åkestam prisades på Resumés gala igår. Foto: Hanna Teleman

Varför tror du att du är årets bästa reklamchef?
– Jag är kanske den enda kreatören som också är byråledare. Då får man kanske en lite annan roll, eftersom att man får prata både om byråns jobb och om byrån som företag och blir på sätt kanske lite synligare än andra byråledare.

Vem hade du trott skulle vinna?
– Jag trodde att Michael Storåkers skulle vinna. Han driver ju ett så mycket större företag än vad jag gör och är också en publik person.

Vad definierar en riktigt bra reklamchef?
– Jag har bara mitt eget ledarskap att falla tillbaka på och det handlar om att stå med båda fötterna i, och ha alla tio fingrarna med i verksamheten. Och att vara närvarande i vardagen

Vad är på gång i den närmsta framtiden?
– Att ta nästa kliv, inte storleksmässigt, för vi vill inte växa mer. Men kreativitetsmässigt.

Ni har ju fått många stora kunder den senaste tiden, är det några nya på ingång?

– Vi är framförallt väldigt glada för de vi har fått. Vi för just nu diskussioner med ytterligare ett par intressanta kunder, men som du förstår kan jag inte avslöja vilka det är.

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.