Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 april 2015, 09:15
Instagram utvecklar sitt annonserbjudande.
Nu planerar Instagram att bli en e-handelsplattform. Genom att lansera en ny typ av annonser i appen ska det bli möjligt att köpa produkterna som läggs ut med ett klick.
Ämnen i artikeln:
InstagramInstagrams nya annonsformat är en del i en större plan för att förbättra appen för marknadsförare. Tanken är att personen som klickar på ett företags bild med dess produkter ska hamna direkt på företagets kassasida.
Enligt källor till Adweek kommer Instagram att lansera fler marknadsföringsverktyg och nya annonsformat inom kort. För en dryg månad sedan gick appen ut med karusellannonser, vilket gör möjligt för följarna att kan skrolla igenom flera bilder i sponsrade inlägg för att sen ledas till deras sajt. Klädföretaget Banana Republic var då positiv till utvecklingen:
– En direkt koppling till att kunna shoppa på Instagram skulle vara ett nytt bra verktyg som vi skulle ha stor användning av. Det skulle göra underlätta mycket för kunderna, sa Aimee Lapic, som är ansvarig för Banana Republics marknadsföringsstrategier, till Adweek.
Instagram, som ägs av Facebook, lanserade sina första annonsformat 2013 och har sedan dess försökt skapa en bild av att de är en plattform för glossiga kampanjer, snarare än klickdrivna.
Ämnen i artikeln:
Instagram