Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 maj 2011, 09:00
Ipren lämnar konceptet med reklamikonen ”Ipren-mannnen” och går vidare. I Iprens nya kampanj lanserar företaget en ny sorts värktablett och vidareutvecklar kommunikationen.
Reklamikonen "Ipren-mannen" skrotas efter 12 år.
Konceptet med ”Ipren-mannen” skrotas när Ipren nu lanserar sin nya värktablett med snabblösliga skal och flytande innehåll. Tabletten ska nå värken nästan dubbelt så snabbt som de vanliga Iprentabletterna och tillverkas av Johnson & Johnson.
– När vi nu lanserar Ipren mjuka kapslar lanserar vi också ett nytt kommunikationskoncept för att göra denna revolutionerande och snabba nyhet rättvisa. Efter 12 mycket framgångsrika år med "Ipren-mannen", som personifierat Iprentabletten, är det dags att gå vidare och fästa våra blickar på framtidens format, säger Victoria Appelqvist, Associate Marketing Director, Johnson & Johnson Consumer Nordic, i ett pressmeddelande.
Bakom kampanjen står reklambyrån Garbergs.
Arbetsgrupp Garbergs:
Erik Dagnell, AD
Olle Nordell, Copy
Petter Ödéen, CD
Annika Witkowska, Byråproducent
Roger Ranft Blomqvist, Original
Birgitta Samuelsson, Produktionsledare
Pernilla Berg, Projektledare
Produktionsbolag Callboy:
Max Vitali, Regissör
Nils Ljunggren, Executive Producer
Sofia Björkman, Producent
Gösta Reiland, DOP
Elsa Fischer, Kostymör
Joakim Pietras, Klippare
Telecine MPC
Online Syndicate
Malin Carlehäll