Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nu skrotas Ipren-mannen

Publicerad: 3 Maj 2011, 09:00

Ipren lämnar konceptet med reklamikonen ”Ipren-mannnen” och går vidare. I Iprens nya kampanj lanserar företaget en ny sorts värktablett och vidareutvecklar kommunikationen.


Ämnen i artikeln:

IprenGarbergs

Reklamikonen "Ipren-mannen" skrotas efter 12 år.

Konceptet med ”Ipren-mannen” skrotas när Ipren nu lanserar sin nya värktablett med snabblösliga skal och flytande innehåll. Tabletten ska nå värken nästan dubbelt så snabbt som de vanliga Iprentabletterna och tillverkas av Johnson & Johnson.

– När vi nu lanserar Ipren mjuka kapslar lanserar vi också ett nytt kommunikationskoncept för att göra denna revolutionerande och snabba nyhet rättvisa. Efter 12 mycket framgångsrika år med "Ipren-mannen", som personifierat Iprentabletten, är det dags att gå vidare och fästa våra blickar på framtidens format, säger Victoria Appelqvist, Associate Marketing Director, Johnson & Johnson Consumer Nordic, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står reklambyrån Garbergs.

Arbetsgrupp Garbergs och Callboy:

Arbetsgrupp Garbergs:
Erik Dagnell, AD
Olle Nordell, Copy
Petter Ödéen, CD
Annika Witkowska, Byråproducent
Roger Ranft Blomqvist, Original
Birgitta Samuelsson, Produktionsledare
Pernilla Berg, Projektledare

Produktionsbolag Callboy
:
Max Vitali, Regissör
Nils Ljunggren, Executive Producer
Sofia Björkman, Producent
Gösta Reiland, DOP
Elsa Fischer, Kostymör
Joakim Pietras, Klippare
Telecine MPC
Online Syndicate

Malin Carlehäll


Ämnen i artikeln:

IprenGarbergs

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.