Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nu speed-dejtar sanningsbyrån

Publicerad: 30 november 2011, 08:35

Fredrik Jerlov

Foto: Andreas Elgstrand.

Nystartade Truth är i rekryteringstagen. Under tre dagar kommer man att ”speed-dejta” ett 70-tal potentiella medarbetare. – med minst sagt varierande bakgrund. – Vi har träffat präster och brandmän, säger Fredrik Jerlov, en av Truths grundare, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Fredrik Jerlov

Resume.se har tidigare berättat om Fredrik Jerlovs nya reklambyrå ”Truth”, byrån som helt och hållet ska hålla sig till sanningen. Byrån har nu flyttat in i sina lokaler i Göteborg. I går drog man igång en riktig rekryteringsinsats. Under tre dagar ska byrån ”speed-dejta” ett 70-tal jobbsökande.

– Det är många andra sorters människor än normalt, vi har ställt upp grindarna lite bredare. Vi har sagt att vi ska vara en annan typ av byrå. Då behöver man också en annan typ av människor, säger Fredrik Jerlov.

Personerna som söker jobb på byrån får 20 minuter per person på sig att imponera.

I dag består Truth av fem personer. Målet är att man innan året är slut ska ha växt till det dubbla. Under 2012 är planen att byrån ska bestå av 20 medarbetare.

– Vi ska inte bli en reklambyrå som alla andra. Vi gör allvar med det i sättet vi rekryterar. Det ska inte vara direkt från Berghs och in på byrå, de personer vi har intervjuat har en bredare erfarenhet.  Vi har till exempel träffat präster och brandmän. Det viktiga är att man tror på kommunikation och att man sympatiserar med vår tes om uppriktighet.

Har det varit någon kärlek vid första ögonkastet?

– I går var det ett par, ett team, som vi gillade väldigt mycket. Vi var väldigt glada efteråt.

Truth grundades av Fredrik Jerlov tillsammans med Per Lestinger, Stellan Löfving och Nick Öfwerman.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Fredrik Jerlov

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.