Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nummerplåten blir en reklamskylt

Publicerad: 22 juni 2010, 10:59

Senaste reklammediet: elektroniska nummerplåtar i Kalifornien. Reklamförsäljningen ska rädda den skakiga ekonomin på amerikanska västkusten.


Skylt med dubbla budskap.

Den elektroniska nummerplåten ska se ut som en traditionell nummerplåt när bilen rullar men vid stopp längre än några sekunder ska den mobila utomhustavlan visa digitala annonser och offentlig information.

Det är lagstiftare i Kalifornien, med senator Curren Price i spetsen, som nu vill testa det nya annonsmediet som de hoppas ska ge nya jobb och bättre ekonomi för delstaten som lider av ett underskott på 19,1 miljarder dollar.

Nästa vecka ska en delstatlig transportkommitté godkänna direktiv som tillåter Kalifornien att testköra reklamnummerskyltar.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.