Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ny byrå gör WW\TBWA mer komplett

Publicerad: 10 December 2010, 15:29

TBWA\365. Så heter reklambyrån WW\TBWA:s nya crm-del. Premiär efter nyår. Ansvarig blir Susanne Preber Alm, senast vd på landets kanske främsta rm-byrå – Trackster.


Ämnen i artikeln:

WW/TBWARobert Schelin

truetrue2020-12-10T16:27

Susanne Preber Alm blir ansvarig för den nya crm-delen, som heter TBWA\365.

Tillsammans med Susanne Preber Alm, senast på Trackster, startar reklambyrån WatersWidgren\TBWA en ny låda kallad TBWA\365, helt inriktad på responsmarknadsföring.
– Vi har tidigare helt enkelt saknat den kompetensen i vårt erbjudande. Såväl befintliga kunder som möjliga kunder efterfrågar i allt större utsträckning att vi hjälper dem även med detta, säger Robert Schelin, vd på WW\TBWA.

Susanne Preber Alm har varit projektledare i Trackster i fyra år och har suttit i ledningsgruppen på byrån de senaste två åren. Tidigare har hon även ett förflutet från kommunikationsbyrån Jefferson där hon bland annat ansvarade för den digitala utvecklingen. Hon har också varit projektledare på A-Combyrån Aastroem & Co.

Hon tillträder på TBWA\365 i januari. Byråns namn syftar på årets alla dagar. Betydligt viktigare än 360-graderskommunikation, menar byrån. Crm står för respons­marknadsföring, även benämnt rm och dm, och detta för såväl samtliga analoga som digitala mediekanaler.

Projektet är i praktiken i gång redan nu, då samtliga av byråns kunder omedelbart omfattas av den nya delen.

Ambitionerna är högt ställda. Redan nu pågår diskussioner kring ett flertal nyrekryteringar. 
– Det känns som det finns ett uppdämt behov både bland köpare och i branschen i allmänhet efter att någon ska ta ett nytt initiativ. Vi märker redan ett stort intresse för en respons- och relationsdel mitt i reklambyrån. Vi ska inte säga att det vi ser framför oss blir något helt nytt och annorlunda, men insikten om värdet i att varje dag korsbefrukta responskompetens med reklambyrån bådar gott för framtiden, säger Susanne Preber Alm.

WW\TBWA

WatersWidgren startade 2005 och är sedan oktober 2007 en del av det internationella reklambyrånätverket TBWA. WatersWidgren\TBWA består av drygt 30 personer och bland kunderna finns Adressändring, Arla, Canal Digital, Danske Bank, Renault, Svenska Spel samt Adidas.
Omsättning 2009: 49 794 000 kr  Resultat: 6 854 000 kr

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

WW/TBWARobert Schelin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.