Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny byrå ska sälja fler resor

Publicerad: 2 juni 2008, 07:58

Scandlines avslutade samarbetet med Hilanders. Ny byrå blev Start Communication. Nu kommer första kampanjen som ska få fler att välja bilfärja ut i Europa.


För tre år sedan bytte färjerederiet Stena Line, som äger Scandlines, byrå till Göteborgsbaserade Start Communication. I det läget valde företaget att låta Scandlines ligga kvar hos reklambyrån Hilanders. Nu har även Scandlines inlett ett samarbete med Start Communication. Själva byråbytet skedde utan upphandling.

– Vi är mycket imponerade av hur Start byggt kommunikationen för Stena Line och väljer nu, att ta steget vidare för att förtydliga Scandlines erbjudanden till marknaden och de starka värden som finns i varumärket, säger, säger Erik Thulin, marknadschef för Scandlines.

Nu kommer första kampanjen. Filmen, som kommer att gå i TV4, gör reklam för linjen Helsingborg-Helsingör. Budskapet lyder: starta semestern med ett motorstopp.

Produktionsbolag för reklamfilmen är italienska Taxfreefilm som tidigare bland annat gjort filmer för Citroën och Peugeot. Regissör är Jonas Hjelte.

– Syftet är att lyfta fram värdet av en paus på vägen för den som ska på semester med bilen, sett ur ett lite annorlunda perspektiv, säger Håkan Rosenlind, cd på Start Communication.

Scandlines har 14 färjelinjer och transporterar årligen lite mer än nio miljoner passagerare till Danmark och Tyskland.

Scandlines

Byrå: Start Communication
Arbetsgrupp: Claes Broström projektledare, Håkan Westerlund projektledare, Håkan Rosenlind creative director, Fia Miari ad, Joakim Ahnfelt ad, Karolina Holmberg copy, Christofer Lann copy
Produktionsbolag: Taxfreefilm (Italien)
Regissör: Jonas Hjelte
Mediarådgivare: Bright Media

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.