Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ny Evian-baby – miniversion av spindelmannen

Publicerad: 2 April 2014, 09:44

Mineralvattenjätten Evian nådde enorma framgångar med sin kampanj ”Baby & Me” där vuxna kunde se sina egna reflektioner i form av bebisar i ett skyltfönster. Nu tar Evian nästa steg introducerar en baby-version av Spindelmannen. BETC och Acne ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

BETCAcne

Den sker i anslutning till att Spindelmannen 2 introduceras i  biosalongerna från och med den 16 april.

Kampanjen kallas ”The Amazing  Baby & Me2” och går igång på Youtube idag den 2 april.

Reklamfilmen visar spindelmannen som plötsligt stannar till på gatan i New York och får se en miniversion av sig själv reflekteras i ett fönster.

BETC beskriver kampanjen så här:
”Wow!  Gulp! Ha ha! There aren´t enough sounds to describe the performance of  our baby who should ordinarily barely be able to crawl.

Baby-versionen av spindelmannen rör sig till ”Here comes the Hotstepper”, som har remixats av Yuksek.

Den första kampanjen,”Baby & Me”, har än så länge fått 135 miljoner klick.

Arbetsgrupp:
Byrå: BETC
Music Supervision: BETC Music
Director: Thomas Skoging
Production team: Acne och Mikros.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BETCAcne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.