Reklam
Ny forskningsstudie ger helhetsbild av marknadsföring som driver effekt: ”Här har vi ett framgångsrecept”
Publicerad: 17 november 2022, 13:05
”Många är väldigt glada att äntligen få se unik svensk data kring den här typen av effekter och resultat”, säger Niklas Bondesson.
När Noa Consulting och Sveriges Annonsörer släpper sin forskningsrapport står det klart vad som är det vinnande konceptet bakom marknadsföring som ger effekt. Lärdomarna sammanfattas i sex rekommendationer. ”Vi har nu en samlad blick av hur de här olika delarna måste samverka”, säger Niklas Bondesson, doktor i marknadsföring på Stockholms universitet och rådgivare på Noa Consulting.
Ämnen i artikeln:
NyheterRapportKreativitetUndersökningSveriges AnnonsörerNoaNiklas BondessonReklamMarknadsföringI början av september presenterade Noa Consulting och Sveriges Annonsörer en delrapport av en ny studie som tagit reda på vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Resultatet
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.