onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny forskningsstudie ger helhetsbild av marknadsföring som driver effekt: ”Här har vi ett framgångsrecept”

Publicerad: 17 november 2022, 13:05

”Många är väldigt glada att äntligen få se unik svensk data kring den här typen av effekter och resultat”, säger Niklas Bondesson.

När Noa Consulting och Sveriges Annonsörer släpper sin forskningsrapport står det klart vad som är det vinnande konceptet bakom marknadsföring som ger effekt. Lärdomarna sammanfattas i sex rekommendationer. ”Vi har nu en samlad blick av hur de här olika delarna måste samverka”, säger Niklas Bondesson, doktor i marknadsföring på Stockholms universitet och rådgivare på Noa Consulting.

Ämnen i artikeln:

NyheterRapportKreativitetUndersökningSveriges AnnonsörerNoaNiklas BondessonReklamMarknadsföring

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


I början av september presenterade Noa Consulting och Sveriges Annonsörer en delrapport av en ny studie som tagit reda på vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Resultatet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev