Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny forskningsstudie ger helhetsbild av marknadsföring som driver effekt: ”Här har vi ett framgångsrecept”

Publicerad: 17 november 2022, 13:05

”Många är väldigt glada att äntligen få se unik svensk data kring den här typen av effekter och resultat”, säger Niklas Bondesson.

När Noa Consulting och Sveriges Annonsörer släpper sin forskningsrapport står det klart vad som är det vinnande konceptet bakom marknadsföring som ger effekt. Lärdomarna sammanfattas i sex rekommendationer. ”Vi har nu en samlad blick av hur de här olika delarna måste samverka”, säger Niklas Bondesson, doktor i marknadsföring på Stockholms universitet och rådgivare på Noa Consulting.

Ämnen i artikeln:

NyheterSveriges AnnonsörerNoaNiklas BondessonRapportKreativitetMarknadsföringUndersökning

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


I början av september presenterade Noa Consulting och Sveriges Annonsörer en delrapport av en ny studie som tagit reda på vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Resultatet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev