Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 Januari 2010, 15:03
Situation Stockholm går ut i en ny stor kampanj. Syftet är att lyfta fram den omgörning tidningen gjort innehållsmässigt.
– I kampanjen flyttar vi fokus ännu tydligare från säljare till tidningen, säger Pia Laestadius, vd för Situation Sthlm och fortsätter.
– Tidigare har säljarna stått i centrum, och tidningen i sig har hamnat lite i skymundan. Under 2009 förändrade vi innehållet. Tidningen är Stockholmssnävare med en lite ljusare ton. Vi har också flyttat om sektioner och gjort det tydligare var saker och ting slutar i tidningen.
Nästa vecka går kampanjen upp. Fotograf är Frank Aschberg.
– Vi har jobbat mycket med bilder, tänkta att visa de olika sidor som finns i Stockholm, säger Ulf Stolt, chefredaktör.
Kund: Situation STHLM
Byrå: Stenström Red Cell
Uppdragsgivare: Vd Pia Laestadius och chefredaktör Ulf på Situation Sthlm
Arbetsgrupp: Produktionsledare Patricia Sundberg, projektledare Kristian Florell, ad Magnus Jacobsson, copy Lasse Linder, faktorLars Nordling
Tero Marjamäki