Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 januari 2010, 14:01
Great Works har börjat jobba med SCAs produktområde Feminine Care med varumärket Libresse.
Uppdraget: Göra en ny global digital plattform för företagets mens- och trosskydd.
Ämnen i artikeln:
Great WorksSCA, med bland annat varumärket Libresse, säljer sina produkter i drygt 90 länder.
Nu har företaget valt Great Works som ”strategisk och kreativ partner” för produktområdet Feminine Car, mens- och trosskydd.
– SCA:s produktområde Feminine Care står inför en superspännande utmaning när man för första gången ska rulla ut en sammanhållen global digital strategi, och en global digital plattform. Det här är en resa vi gjort flera gånger tidigare till exempel för Electrolux och ABSOLUT, men förutsättningarna är alltid helt unika. Den här gången ligger fokus såklart på kvinnor och huvudmarknaderna är så olika länder som Colombia, Australien och Sverige vilket kräver ett gediget strategi- och insiktsarbete, säger Magnus Wålsten, kundansvarig på Great Works, i ett pressmeddelande.
Första resultaten av samarbetet ska synas i höst.
Arbetsgruppen på Great Works
Account director - Magnus Wålsten
Planning director - Saher Sidhom
Project manager - Louise Karlander
Creatives - Kalle Wahlström och Ingrid Sydow
Design Director - Jimmy Poopuu
Production manager - Caroline Deas Ehrnvall
Technical project manager - Ellen Sundh
Tech strategist - Mårten Ekenberg
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Great Works