Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Ny marknadsdirektör för KappAhl

Publicerad: 5 April 2012, 08:07

Foto: Pressbild.

Ekopnomiskt pressade klädkedjan Kappahl byter marknadsdirektör. Carina Ladow ersätts avAnders Paulsson, i dag reklamchef på Jula. Han tillträder tjänsten på KappAhl i maj.


Ämnen i artikeln:

KappAhl

– Marknadsläget är tufft för vår bransch. För att vinna kampen om kunden ska vår kommunikation bli ännu bättre och mer direkt mot vår kund. Anders har rätt profil för att leda detta arbete, säger KappAhls vd Johan Åberg i en kommentar.

Kappahl har länge dragits med förlust. Försäljningen dök under första kvartalet i år och landade på minus 138 miljoner kronor, en försämring från plus 16 miljoner kronor jämfört med samma period i fjol.

Tidigare under året har KappAhl meddelat att man framöver kommer att hantera delar av sin marknadskommunikation in-house. Klädkedjan sa upp Forsman & Bodenfors nyligen.

– Anders har i sin nuvarande roll framgångsrikt drivit arbetet med att bygga en in-house organisation som väl matchat en framgångsrik expansion. Hans målfokus och nytänkande är egenskaper som ska lägga grunden till nytändningen i kommunikationen med KappAhls kund, säger Johan Åberg.

Den tidigare marknadsdirektören Carina Ladow går vidare till rollen som Sortiments- och Designdirektör i KappAhls ledning.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

KappAhl

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.