Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 augusti 2009, 14:06
Thomas Agrell har utsetts till marknadsdirektör på statliga speljätten Svenska Spel. Han kommer närmast från företaget Movement Consulting.
Ämnen i artikeln:
Svenska SpelThomas Agrell. Foto: Maja Suslin/Svenska Spel
– Det ska bli otroligt spännande att ta sig an de utmaningar Svenska Spel står inför och att aktivt arbeta för ett ökat samspel mellan marknadsföring, försäljning och produktutveckling. Dessutom är spelbranschen inne i ett spännande skede just nu där kraven på en juste marknadsföring och ett bättre spelansvar ständigt förs fram i debatten, samtidigt som konkurrensen hela tiden ökar, säger Thomas Agrell i en presskommentar.
Thomas Agrell är 45 år. Han har tidigare jobbat i olika produktchefs- och marknadsroller för Arla, Fazer, 3M och Cederroth. Han har också varit vd för reklambyrån Marknadsmix och marknadsföringsinstitutet LUI.
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Svenska Spel