Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

NY norsk kampanj

Publicerad: 10 maj 2011, 08:58

I NY:s kampanj för cykeltillverkaren DBS vill man göra Norges nationaldag 17 maj till svensk helgdag. På kampanjsajten kommer man också att kunna ”göra sig norsk”. – Vi vill göra svenskarna så norska som möjligt, säger Erik Palm, copy på NY, till Resume.se.


I den nya kampanjen bygger Jönköpingbyrån NY vidare på att marknadsföra det norska cykelmärket DBS med hjälp av ”norskheten”.
– Vi vill positionera DBS med hjälp av Norge. Något vi drog igång redan under förra året men nu bygger vidare på, säger Erik Palm.

Förutom kampanjsajten, som sjösattes i går, där man kan ”göra sig norsk”så har man också dragit igång Facebook-gruppen ”Gör 17 maj till en helgdag även i Sverige”.
– Som norskt cykelmärke känns det naturligt att skapa uppmärksamhet kring 17 maj. Vi vill göra svenskarna så norska som möjligt, säger Erik Palm.

I kampanjen ingår även en tävling där man kan vinna en ny cykel genom att skicka in sin bästa ursäkt för att vara ledig den 17 maj. Man kan också testa hur norsk man är genom att svara på tio frågor.

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.