Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny pr-strategi för Guldägget

Publicerad: 30 januari 2012, 12:57

Guldäggsgeneralen Maja Siösteen.

Guldägget har en ny pr-strategi för att få maximal exponering. Nyheterna om ordförande och jurygrupper portioneras ut. Den här veckan släpps en jury om dagen – först ut kategorierna Film, Radio och Direkt. Strategin är utformad av Guldäggets nya pr-byrå JMW.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Guldägget samarbetar i år med designbyrån Ohlsonsmith, reklambyrån Great Works, eventbyrån Baluba och pr-byrån JMW.

Det är JMW som ser till att nyheterna om jurymedlemmarna portioneras ut.

Den här veckan släpps jurymedlemmarna – och de delas upp så att branschtidningarna ska publicera artiklar om Guldägget varje dag.

–     Det är fint att sitta i Guldäggsjuryn och vi vill ge dem den glans de förtjänar, i stället för att släppa alla 50 personer på en gång. Det är färre jurygrupper och vi vill lyfta fram varje jurygrupp, säger Guldäggsgeneralen Maja Siösteen på Komm.

I dag offentliggjordes kategorierna Film, Radio och Direkt.

Det här är jurymedlemmarna i kategorierna Film, Radio och Direkt för 2012:

Hans Bylund – Creative Director på Berntzon Bylund, har tilldelades Silverägg 2011 i kategorin Direkt.

Per Cromwell (f.d. Eriksson) – Grundare och kreatör på PR-byrån Studio Total.

Lina Elfstrand – Art Director på Le Bureau, hr tilldelats 1 Guldägg och 5 Silverägg.

Mimmi Andersson – Art Director på Goss, har tilldelats Guldägg 2006, 2009 och 2010 i kategorin Direkt.

Hanna Belander – Copywriter på Storåkers McCann, har tilldelats 3 Guldägg samt några Silverägg.

Martin Lundgren – Copywriter på DDB Stockholm, har tilldelats 2 Guldägg och 10 lejon i Cannes.

Joakim Labraaten – Copywriter på Åkestam Holst, har tilldelats Kycklingstipenditet, vann Guldägget 2010 i kategorin Media och har även vunnit två Silverägg.

Patrik Larsson – Kreatör, regissör och grundare av Flickorna Larsson.

Håkan Engler – Planner på TBWA. Har under sina 20 år i branschen arbetat som copywriter, cd och planner och tagit emot priser både nationellt och internationellt.

Björn Eklind – Art Director på Strum & Drang, har tilldelats 1 Guldägg 2004 och 1 Silverägg 2011.

Juryarbetet leds av Filip Nilsson, kreativ chef på Forsman & Bodenfors.

Wildcard: En jurymedlem, som Tävlingsgruppen anser passar in i juryarbetet med sin spetskompetens, men som enligt regelverket inte har de formella meriterna att sitta med i Guldäggsjuryn.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.