Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 maj 2013, 13:16
Absolute Unique får guld efter guld.
Guldägget, guld i One Show och nu guld i Adweek Project Isaac. Family Business fortsätter att skörda stora framgångar för Absolute Unique-projektet. Ytterligare två kampanjer med svenskanknytning vann: Oreos Super Bowl-tweet, gjord av Adam Kerjs 360i och Andreas Dahlqvists McCann Erickson med Fountain of Electrolytenment.
I går publicerade Adweek, världens näst största reklampublikation, vinnarna i Adweek Project Isaac: "The Coolest, Smartest, Most Inventive Ideas."
I designklassen vann Absolut Unique.
– Det är otroligt stort att ett så stort, globalt och kommersiellt projekt får ett så stort genomslag i dessa kreativitetstävlingar. Allt vi vill är ju egentligen att sälja – samtidigt som vi bygger varumärket, säger John Lagerqvist på Family Business.
– Roligt också att de i motiveringen refererar till "Absolut's history of packaging breakthroughs", eftersom vi arbetat med just detta i hela tolv år.
Det var blågult även på andra håll:
Oreos Super Bowl-tweet som Adam Krej på 360i varit inblandad i, vann i klassen Social Media. Andreas Dahlquists, McCann New York, vann i kategorien Brand Performance, med Fountain of Electrolytenment.
Magnus Helander