Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Ny prestigevinst för Family Business

Publicerad: 14 Maj 2013, 13:16

Absolute Unique får guld efter guld.

Guldägget, guld i One Show och nu guld i Adweek Project Isaac. Family Business fortsätter att skörda stora framgångar för Absolute Unique-projektet. Ytterligare två kampanjer med svenskanknytning vann: Oreos Super Bowl-tweet, gjord av Adam Kerjs 360i och Andreas Dahlqvists McCann Erickson med Fountain of Electrolytenment.


Ämnen i artikeln:

AdweekMcCann EricksonAndreas DahlqvistFamily Business

I går  publicerade Adweek, världens näst största reklampublikation, vinnarna i  Adweek Project Isaac: "The Coolest, Smartest, Most Inventive Ideas."

I designklassen vann Absolut Unique.

– Det är otroligt  stort att ett så stort, globalt och kommersiellt projekt får ett så  stort genomslag i dessa kreativitetstävlingar. Allt vi vill är ju  egentligen att sälja – samtidigt som vi bygger varumärket, säger John Lagerqvist på Family Business.

– Roligt  också att de i motiveringen refererar till "Absolut's history of  packaging breakthroughs", eftersom vi arbetat med just detta i hela tolv  år.

Det var blågult även på andra håll:

Oreos Super Bowl-tweet som Adam  Krej på 360i varit inblandad i, vann i klassen Social Media. Andreas Dahlquists, McCann New York, vann i kategorien Brand Performance, med Fountain of Electrolytenment.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.