Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny reklamfilm ger insyn i Jesus varumärkesbyggande

Publicerad: 18 februari 2015, 09:27

Jesus på marknadsföringsmöte

Foto: Kampanjbild

I en ny reklamfilm, där kunden är 1one Produktion, har produktionsbolaget själva en roll – de jobbar med marknadsföringen av Jesus.


Filmen inleds med att Jesus är på väg mot ett möte med sitt marknadsföringsteam – som det kreativa produktionshuset 1one Production är en del av. På mötet konstateras att de senaste siffrorna visar att varumärket Jesus växer. Vetskapen om Jesus har spridit sig – inte minst på grund av Jesus flera stuntuppdrag. Diagram visar att tillfällen som när Jesus omvandlade vatten till vin, hans helande av blinda och utdelningen av mat varit positivt för varumärkesbyggandet.

Marknadsföringsteamet rekommenderar därför Jesus att fortsätta med liknande uppdrag. Och nästa stora grej föreslås vara att Jesus ska gå på vatten:
–  Okej, vi vet redan att vatten passar bra in på din image – det är rent och naturligt. Som nästa stuntuppdrag tänker vi oss att du skulle kunna gå på vatten.

Men Jesus är svårövertygad och orolig för att drunkna. Det är då produktionshuset 1one Produktion kommer in i bilden:
– Om ni gillar idén med Jesus som går på vatten så ordnar vi det, säger en företrädare för bolaget.

Jesus är fortsatt skeptisk:
– Om jag dör, är det ni som får återuppliva mig igen, säger Jesus.

Alla skrattar, men 1one Production är självsäkra:
– Det kan vi ordna, avslutar företrädaren.

Filmens budskap är att allt stund är möjlig när man vänder sig till 1one Production.

Jean-René Parenteau, executiv producent på produktionsbolaget, berättar om bolagets långa erfarenhet av att jobba med stunt:
– Detta har varit vårt fokus under se senaste fem åren. Stunt är ingen ny trend för oss utan något vi alltid gjort och fokuserat vår expertis mot.

Se filmen här:

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.