Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 April 2013, 07:51
Foto: Pressbild GodEl.
Lasse Åberg gör ny reklamfilm för elbolaget GodEl, med papper som främsta material.
Figurerna i den nya filmen för GodEl har skapats med hjälp av papper. En tumme blir till exempel en skolpojke med pappersaccessoarer som keps och ryggsäck.
Det är Lasse Åberg och produktionsbolaget Brikk som ligger bakom filmen, framtagen för sociala medier.
GodEls affäridé är att all avkastning ska gå till välgörenhet och göra världen bättre, istället för att gynna enskilda ägare. Och du som kund väljer till vilket projekt dina pengar ska gå.
Brikk har till största delen tagit sig an uppdraget pro bono. Produktionsbolaget har lagt ner 150 timmar och tagit betalt för 50 av dem.
– Vi ville berätta en engagerande historia som inte bara beskriver GodEls struktur utan från hjärtat förklarar fördelarna med GodEl som leverantör på ett finurligt sätt. Därför kändes det naturligt att skapa en fantasifull pappersvärld som både känns närvarande och intagande och för berättelsen framåt hand i hand med Lasse Åbergs välkända röst, säger Björn Johansson, kreatör och partner på Brikk.
Hittills har GodEl genererat 24 938 186 kronor till välgörenhet.
Lasse Åberg har hjälpt GodEl och GodFond från starten och bland annat skänkt egendesignade loggor till elbolaget. Han medverkar i filmen utan ersättning.
Se filmen nedan.
Linda Myrin