Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny sajt sprids som en löpeld

Publicerad: 22 mars 2012, 11:26

"Reklamare med halsduk inomhus" lockar till skratt.

Foto: Skärmdump.

(UPPDATERAD) Nya sajten "Reklamare med halsduk inomhus" har blivit en snackis i branschen. På sidan med dold avsändare publiceras bilder som bekräftar modet i branschen. – Den är rolig för att den bevisar att man inte kan parodiera reklamare. Allt man kan göra är att visa upp dem, säger ”Madame Börje”, reklamsatiriker, till Resume.se.


Bildbloggen sprids nu snabbt i sociala medier av branschpersoner. Många tycker att den är rolig och att igenkänningsfaktorn är slående.

Besökarna kan även själva ladda upp sina egna bilder.

Spekulationerna går nu varma om vem som ligger bakom sajten. DDB:s stjärncopy Magnus Jakobsson – som själv ofta bär halsduk inomhus och som även syns på bild på sajten – var tidig  med att sprida länken, men han har inget med den att göra.

– Nej, jag vet inte vem det är som startat den, säger Magnus Jakobsson till Resume.se.

Resumé har för övrigt också ett digert bildarkiv på reklamare som bär halsduk inomhus. Det är sedan länge påtagligt att halsduken/scarfen är ett för branschen karaktärisktiskt plagg.

Resume.se kontaktade reklamsatirikern Madame Börje, men han har ingen susning om vem som startat sajten.

– Nä. Och har ingen aning ens, säger Madame Börje.

Adam Kerj, kreativ chef på Saatchi & Saatchi, har i dag mejlat Resumé om att alla på byrån ska ha halsduk på sig på kontoret i dag, med anledning av den nya sajten.

Adam Kerj vet dock inte heller vem som är initiativtagaren. Vet du? Tipsa gärna undertecknad.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.