Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny sponsor för Hammarby

Publicerad: 9 oktober 2015, 09:13

Yokohama går in som sponsor för Hammarby.

Det japanska däckföretaget Yokohama har slutit ett sponsorsavtal med Hammarby som sträcker sig över säsongen 2016.


Avtalet innebär bland annat att Yokohamas varumärke kommer att synas på Hammarbys matchtröjor för A-laget och U21. Till det finns en option om förlängning in i avtalsåret 2017.

– Det är ett rent nöje att välkomna Yokohama som ny Officiell Partner och vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete tillsammans. Vi tror att Yokohama kommer att spela en nyckelroll i att hjälpa oss att driva vår expansion inom allsvensk fotboll mot en mer framtida internationell marknad, säger Hammarbys marknadschef Patrik Blomquist, i ett pressmeddelande.

Inför säsongen 2015-2016 ingick däckföretaget i ett samarbetsavtal med Premier League-klubben Chelsea Football Club.

– Vi ser fram emot att arbeta med Hammarby Fotboll inom olika projekt som också skapar samhällsnytta. Tillsammans vill vi skapa positiva processer och associationer där vi använder kraften i idrotten som en kraft för det goda, vilket ligger helt i linje med moderbolagets filosofi, kommenterar Yokohamas General Manager Göran Bengtsson, och fortsätter:

– Vårt partnerskap med Hammarby Fotboll ger Yokohama Scandinavia AB tillgång till en mycket attraktiv kommunikativ plattform där vi tillsammans med Hammarby Fotboll får möjlighet att visa upp vårt företag mot en rekordstor svensk fotbollspublik. Vi ser vårt samarbete med Hammarby Fotboll som en integrerad del av vår marknadskommunikation.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.