Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ny stadsdel i instagramkampanj

Publicerad: 18 Juni 2013, 07:40

Kvillebäcken, Göteborgs nya stadsdel ska genom Cordovans instagramkampanj bli känt som det miljösmarta kvarteret.


Ämnen i artikeln:

CordovanInstagramGöteborg

Cordovan Communication är kommunikationsbyrån bakom kampanjen för Göteborgs nya klimatsmarta kvarter Kvillebäcken. Byrån vill uppmana invånarna att reflektera över sin konsumtion. Därför arrangeras en marknad på instagram där föremål som ägare inte längre vill ha kan skänkas bort eller säljas genom genom att använda ”#kvillemarknad”.

– Med #kvillemarknad vill vi inspirera alla att leva miljösmart. Ett sätt att spara på jordens resurser är att minska sin konsumtion. Att byta till sig en ny soffa eller skänka bort lampan du egentligen tänkte slänga, säger Johan Ekman, Älvstranden Utveckling ABs talesperson för Kvillebäcken.

Cordovan Communication AB har i dag 58 anställda och omsatte 61 miljoner under 2011. Byråns resultat under samma år var 2,4 miljoner.

Alexandra Barganowski

Ämnen i artikeln:

CordovanInstagramGöteborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.