Reklam
Ny stadsdel i instagramkampanj
Publicerad: 18 juni 2013, 07:40
Kvillebäcken, Göteborgs nya stadsdel ska genom Cordovans instagramkampanj bli känt som det miljösmarta kvarteret.
AB
Alexandra Barganowski
Cordovan Communication är kommunikationsbyrån bakom kampanjen för Göteborgs nya klimatsmarta kvarter Kvillebäcken. Byrån vill uppmana invånarna att reflektera över sin konsumtion. Därför arrangeras en marknad på instagram där föremål som ägare inte längre vill ha kan skänkas bort eller säljas genom genom att använda ”#kvillemarknad”.
– Med #kvillemarknad vill vi inspirera alla att leva miljösmart. Ett sätt att spara på jordens resurser är att minska sin konsumtion. Att byta till sig en ny soffa eller skänka bort lampan du egentligen tänkte slänga, säger Johan Ekman, Älvstranden Utveckling ABs talesperson för Kvillebäcken.
Cordovan Communication AB har i dag 58 anställda och omsatte 61 miljoner under 2011. Byråns resultat under samma år var 2,4 miljoner.