Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny stenhård sexreklam

Publicerad: 19 oktober 2010, 11:49

Skorstenstillverkaren Schiedel beställde ögonbrynshöjande reklam för sin stålskorsten Permeter. Dedicate levererade en kampanj som anspelar på en jättepenis med ”Imponerande metervara” som slogan. – Vi är överens om att vi håller oss inom ramarna, säger Nina Janowicz copywriter på Dedicate.


Ämnen i artikeln:

Dedicate

De bägge kreatörerna var inte helt säkra på sin idé från början och presentationen för kunden föregicks av långa diskussioner.

Schiedel nappade dock och nu går kampanjen ut som annons och som sälj- och butiksmaterial.

– Jag tycker det är intressant och roligt gjort av Dedicate att ta detta omvända och lite vågade steg. Särskilt i en sådan här mansdominerad värld som skorstensbranschen är” säger Björn Wettergren säljchef på Schiedel.

Nina Janowicz hoppas att alla ska ta kampanjen på rätt sätt.

– Det finns både risker och möjligheter med den här idén, men vi är överens om att vi håller oss inom ramarna. Det här är gjort med humor och med glimten i ögat.

Den här kampanjen gjordes av följande på Dedicate:

Projektledare: Helena Wallskog
Produktionsledare: Veronica Jensen
Copywriter: Nina Janowicz
AD: Marc Zacharoff
Kreativ ledare: Klas Ekstrand

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Dedicate

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.