Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 februari 2008, 11:53
Kunderna fortsätter att strömma in till Åkestam Holst.
Senaste tillskottet:
Researrangören Apollo.
Åkestam Holst har medvind. Hemtex, Carlshamn och OLW har ramlat in som kunder på senare tid och pitchsegrarna fortsätter:
Nu har även researrangören Apollo, som tidigare arbetat med Morkman, valt att inleda ett samarbete med byrån.
Uppdraget gäller marknaderna i Sverige, Norge och Danmark.
– Ett antal byråer var involverade i pitchen och det har varit en ganska lång process. Efter utvärdering fastnade vi för Åkestam Holst. De är en kreativ reklambyrå som vågar ta ut svängarna och passade oss bäst, säger Pär Kjellin, Sverigechef på Apollo.
Det första synliga resultatet av det nya samarbetet kommer sannolikt att dyka upp senare i vår.
– Nu går vi in i en analys för att bygga upp ett nytt koncept, säger Pär Kjellin.
Apollo, som är landets tredje största researrangör, köpte reklamutrymme för 100 miljoner kronor brutto i fjol och ska öka sin närvaro i år.
Apollos projektgrupp på Åkestam.Holst består av Kjell Månsson, projektledare, Mark Ardelius, copywriter, Dan Landin, planner, Fredrik Josefsson, web director, Jesper Holst, AD och Agneta Oppenheim, produktionsledare.
Magnus Helander