Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny succé för Modereturen

Publicerad: 7 oktober 2013, 11:12

Moderurens pantmaskin i Farsta Centrum.

I fjol genererade insamlingskampanjen Modereturen fem ton kläder. Den siffran mer än fördubblades i år – 11,9 ton kläder.


Ämnen i artikeln:

John Doe

I samarbete med Myrorna och Stockholms Stadsmission återupprepade reklambyrån John Doe och Farsta Centrum fjolårets prisbelönta  insamlingskampanj som genererade fem ton kläder.

– Förra året fick vi in 5 ton, så vi är extremt glada över att ha fått in 11,9 ton nu, säger Mehrnaz Bejne på John Doe.

I kampanjen ”Modereturen” erbjöds rabatt på nya kläder – för dem som  skänkte sina gamla i den stora pantmaskinen i Farsta Centrum – man la klädrna på vågen och fick därefter får en rabattkupong på nya kläder. Rabatten motsvarade den mängd kläder man skänkt.

Ämnen i artikeln:

John Doe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.